03 December 2012

" Istanbul Aku Datang !! "

Assalammualaikum. ヅ

Hello hello, kopi ke milo . Kehadiran saya disini untuk mengupdate blog ini . haha. Skema kan ayat . Ok , entry kali ni aku nak bercerita pasal filem Istanbul Aku Datang . Syok weh wa cakap lu . Aku baru je tengok . Finally dapat jugak tengok . Gila la cerita ni buat aku nangis and senyum sorang . Kalau korang tengok cerita ni comfem korang cakap "ololo sweet nye" betul tak ? Sweet gila diorang kan . Lisa dengan Tomok pun nampak comel je berlakon sweet-sweet .

Mula-mula aku tengok cerita ni sumpah sweet gila . Bagi yang single tu comfem cepat-cepat nak cari boyfie kan . haha . Tersenyum tengok , sambil bayang kan aku yang kat tempat Lisa tu . Haha . #okPerasan . Pastu nak masuk tengah-tengah tu cerita dah macam gelabah kan , dan akhir nya kantoi jugak . Pastu part paling sedih and aku nangis part yang " girlfren " Tomok tu ngaku Tomok tu boyfie dia . Masa tu hancur gila hati Lisa kan . Korang perempuan mesti faham kan perasaan dia . Sedih gila sampai dia tak tahu nak cakap apa , yang dia mampu menangis je kan .

Apa perasaan korang kalau kena macam tu ? Mesti tak dapat bayangkan kan , and mesti korang tak nak bayangkan kan ? Yelah , lelaki yang korang sayang , percaya gila bafa bifa buat macam tu kat korang . Perempuan kekadang sanggup buat apa je demi orang yang dia sayang . Macam dalam cerita tu dia sanggup datang dari jauh sebab nak duduk dekat dengan boyfie dia kan . Kecewa gila rasa bila dapat tahu dia curang kat belakang .

Sebelum tu korang perasan tak Lisa dah dapat rasa perubahan boyfie dia , tapi dia senyap je and dia tak ada rasa nak pikir bukan-bukan kan . Perempuan ni kalau dengan orang yang dia sayang , dia akan percaya sangat-sangat , susah dia nak kurangkan sikit rasa percaya dekat boyfie dia tu . Itulah perempuan kan .

Lelaki pulak selalu bagi alasan " i bosan , dekat sini u tak ada , family i tak ada" . Itulah lelaki . Hello guys , apa guna handphone , skype semua tu . Macam korang tak boleh nak lepas rindu dengan cara macam tu , tak ada alasan la korang nak cari perempuan lain . Ye , memang tak nafikan memang kekadang rasa bosan bila kita jauh dari family , dari orang yang kita sayang , perempuan pun ada yang macam tu jugak bukan lelaki je , bila masuk belajar , dah jauh dari family , jauh dari orang yang kita sayang kita mula lah nak cari orang yang dekat dengan kita and dapat jaga kita kan . Kekadang tu faktor rakan yang ada boyfie/girlfren kat tempat belajar pun buat kita sama nak cari yang dekat dengan kita . Jeles la orang cakap kan , kita pun nak berdating-dating and bermanja-manja jugak kan . Tapi sebenarnya tak kesah lah jauh mana pun kita belajar , jauh mana pun kita pergi kalau dalam hati kita tetap ada nama orang yang kita sayang tu , tetap setia dengan dia , takkan pernah ada niat nak curang ke , nak pasang lain ke , nak buat spare tyre ke , pape jelah.

Nasihat untuk diri aku and semua lah , bagi yang dah ade boyfie/girlfren tu jaga lah elok-elok , tak payah la nak curang-curang , tak payah la nak pasang 2 , 3 , 4 . Satu pun korang tak tentu boleh jaga ke tak . Bak kata orang hargailah apa yang kita ada sekarang , nanti bila dah tak ada jangan time tu kita nak menyesal . Lagi satu , jangan tinggal kan orang yang sayang kita demi orang yang kita sayang , sebab nanti orang yang kita sayang tu akan tinggal kan kita demi orang yang dia sayang . Pikirkan dear .

~ Thanks pada yang sudi baca . #farah ♥
sudi-sudi laa comment ek!!

No comments: